POLKRAM | Transport i sprzedaż kruszywa Wielkopolska

Transport kruszywa – rodzaje

Spis treści

Z logistycznego punktu widzenia sposób, w jaki transportujesz kruszywo i inne surowce, odgrywa ogromną rolę w Twojej działalności. Decyzja może mieć wpływ na wszystko: od Twojego budżetu po skalę/zakres Twojej pracy. Bez względu na to, jak duży jest Twój projekt, musisz przetransportować w jakiś sposób kruszywo na teren budowy. Niektóre środki transportu są bardziej opłacalne od innych w zależności od kruszywa jakiego potrzebujesz. Ilość kruszywa i odległość od terenu budowy to dwa ważne podpunkty brane pod uwagę w procesie podejmowania tej decyzji.

Transport lądowy

a) kolejowy

Jeśli Twoja firma znajduje się w pobliżu linii kolejowej, możesz skorzystać z transportu kolejowego. Może być bardziej ekonomiczny w zależności od surowca, z którym pracujesz. Ta opcja jest idealna dla firm, które mają dostęp do linii kolejowych w pobliżu budowy, a chcą przewieźć znaczną ilość kruszywa na terenie całego kraju. Trzy najczęstsze formy transportu kolejowego to wagony samowyładowcze, pojedyncze wagony i gondole.

b) samochodowy

Samochody samowyładowcze były po raz pierwszy używane do przewożenia masowych przesyłek suchego cementu, a ponieważ są trwałe i łatwe w użyciu, nadal są używane do transportu potrzebnych materiałów na teren budowy. To sprawia, że wozy samowyładowcze doskonale nadają się do bardzo drobnych kruszyw, takich jak piasek. Ich konstrukcja umożliwia rozładunek od dołu, co oznacza, że załadunek i rozładunek transportu jest łatwiejszy, co zmniejsza koszty spedytorów i kolei.

Transport wodny

Kruszywa, takie jak piasek, kamień czy ziemia, mogą być transportowane drogą wodną. Większość kruszywa masowego nadal musi być transportowana ciężarówkami, aby dotrzeć do barki, ale pozostaje to jedna z bardziej opłacalnych opcji dla wielu obszarów metropolitalnych, które nie mają lokalnego źródła kruszywa budowlanego.

Standardowe barki mają wymiary 195 stóp x 35 stóp, a typowa ładowność to 1500 ton; istnieją jednak nowsze barki, które mogą mieć długość do 290 stóp i przewozić prawie 3000 ton materiału. Na holu znajduje się średnio 15 barek, co dalej znaczącą ilość transportowanego kruszywa, jeśli każda z nich jest pełna. Liczba ta może się również zmniejszyć lub zwiększyć w zależności od długości drogi. Typowe typy barek obejmują otwarty lej zasypowy i kryty lej zasypowy.

Przenośniki lądowe i teleskopowe

Przenośniki umożliwiają firmom efektywne przemieszczanie dużego asortymentu materiałów sypkich na długich i krótkich dystansach. Zastosowanie przenośnika naziemnego zmniejsza koszty paliwa w transporcie ciężarowym poprzez załadunek i rozładunek materiału z przenośnika. Przenośniki występują w wielu rozmiarach. Można je modyfikować tak, aby były dłuższe lub krótsze, w zależności od potrzeb.

Przenośniki teleskopowe można dowolnie wysuwać, co czyni je idealnymi do projektów wymagających sprzętu adaptacyjnego. Można dowolnie zmieniać jego długość oraz wysokość w zależności od potrzeb.

Jeśli planujesz transportować kruszywo samochodem ciężarowym, wagonem kolejowym lub barką, przenośnik jest niezbędny. Naziemne, promieniowe układarki i przenośniki teleskopowe mogą być używane do szybkiego i wydajnego załadunku lub rozładunku materiału.

Podsumowanie

Transport kruszywa musi odbywać się sprawnie, aby był opłacalny dla firm. Wyeliminowanie kosztów operacyjnych, takich jak paliwo i robocizna, można osiągnąć poprzez wdrożenie systemu przenośników, który rozładowuje kruszywo. W firmie Pol-kram zajmujemy się transportem kruszywa na terenie Wielkopolski. Jeżeli szukasz pomocy w zakresie kruszyw zapraszamy do kontaktu.